ستاره های اوز

ساخت وبلاگ

 

فراخوان سومین جشنواره عکس کشوری کِرَسم اوز

جشنواره عکس کرسم اوز جشنواره‌ای مستقل است و کِرَسم در زبان اوزی به معنای شبنم یخ زده‌ی صبحگاهی می‌باشد و سالهاست صبح‌گاهان ، مردم با دیدن درخشندگی و روشنایی کرسم سر شوق می‌آیند .

اوز شهریست در جنوب استان فارس که با توجه به آثار باستانی موجود همچون قنات‌های جنوب شهر و « قلعه پرویزه» قدمت آن به دوران ساسانی یا اوایل دوره اسلامی باز می‌گردد و وجود برکه  «سلفی» نشان از آبادانی آن در دوره تیموری دارد .بنا به منابع تاریخی در اواخر دوره صفویه و اوایل دوران افشار، اوز در منطقه جنوب تاثیرگذار می‌شود. اوزی‌ها که زبان‌شان ادامه زبان فارسی پهلوی است و امروزه به مردمانی اهل فرهنگ شهره‌اند؛ ابتدا صنعتگرانی بوده‌اند که در دوران زندیه و قاجار 16 کارخانه تفنگسازی داشته‌اند و از آن طریق به بازرگانی پرداخته و به مرور زمان بازرگانانی بسیار موفق در جنوب ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌شوند. اوزی‌ها امرزوه علاوه بر یدک کشیدن صفت مردمان اهل فرهنگ و نیک‌اندیش که در ساخت مدرسه، دانشگاه، مراکز بهداشتی درمانی و ... همت‌شان زبانزد می‌باشد، کماکان بازرگانانی موفق هستند.

انجمن غیر دولتی عکاسی اوز فارس، پس از برگزاری دو دوره جشنواره منطقه‌ای عکس با هدف ارتقای سطح عکاسی در بخش اوز و جنوب استان فارس، در سال سوم این جشنواره را در سطح کشوری و با موضوع «خانواده» برگزار مي‌كند تا با مشارکت عکاسان ایران‌زمين، اداي ديني به اين موضوع مهم با زبان عکس صورت بگيرد.

دبیر جشنواره: امین بحرانی

داوران: دکتر مهدی مقیم نژاد ، محسن بایرام نژاد و به آذین کرامتی

حامیان مالی جشنواره: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، شرکت ققنوس نصر اوز، موزه مردم‌شناسی اوز، شرکت فنی مهندسی کرامتی، شرکت پارس بتون و خيرين فرهنگي: سید محمد انصاری ، عنایت اله نامور

بخش‌های جشنواره:

بخش اصلی با موضوع خانواده

بخش ویژه با موضوع اوز (بزرگداشت استاد دکتر ارفعی)

بخش عکس‌نوشت (بزرگداشت تائب اوزی)

توضیحات بخش‌های جشنواره

1) بخش اصلی:  موضوع خانواده

برای تعریف خانواده نباید از زندگی روزمره خود فاصله بگیریم. خانواده چیزی است که مردم در تعاملات روزمره و مستمر اجتماعی خود آن را مدام تعریف می‌کنند. تعریفی که هم شامل کنش‌گران در زندگی روزمره است و هم تعریف اندیشمندان علوم اجتماعی در مباحث مرتبط با زندگی خانوادگی را در بر می‌گیرد. از این رو جشنواره کشوری کرسم در بخش اصلی با موضوع «خانواده در عکس» بیشتر در صدد است تا به بازنمایی خانواده، انواع گونه‌های آن، شیوه‌های متفاوت زندگی خانوادگی و تعاملات درون آن، سبک‌های زندگی خانوادگی اعم از فراغت، سفر، زندگی روزمره‌ي خانوادگی، انواع روابط در خانواده، آیین‌ها و سنن در زندگی خانوادگی  و سایر حوزه‌های مرتبط با آن بپردازد. این بار لنز دوربین عکاسی به جای نگاه به بیرون و جامعه، زاویه دیدش را عوض کرده است و نگاهی به درون خانه و خانواده دارد. پرداختن به این منظر برای هر دوي عکاسان حرفه‌ای و آماتور ممکن است، چرا که زندگی خانوادگی بخش مهمی از تجربه‌ي زیسته‌ي هر انسانی است.

هر عکاس در این بخش می‌تواند 5 اثر ارسال کند. آثار می‌توانند به صورت تک عکس یا مجموعه عکس (3  تا  7 عکس) باشند.

الزامی است که شرکت کنندگان همراه با مجموعه ارسالی، متن بیانیه را به همراه عکس‌ها، به صورت یک فایل زیپ در سایت جشنواره آپلود نمایند.

جوایز بخش اصلی:  به 3 عكاس برگزيده به‌صورت هم‌سطح مبلغ 12000000 ریال، تندیس جشنواره و لوح سپاس اهدا خواهد شد. در این بخش به هر عکس راه‌یافته جهت چاپ در کتاب جشنواره مبلغ 500000 ریال به‌عنوان حق‌التالیف هر اثر تقدیم می‌گردد.

2) بخش ویژه: موضوع اوز (بزرگداشت استاد دکتر ارفعی - مخصوص عکاسان اهل و یا ساکن بخش اوز)

هر عکاس در این بخش می‌تواند 5 تک عکس ارسال کند.

بخش ویژه با نيت حمایت از عکاسان جوان اوزی و با هدف معرفی منطقه و فرهنگ اوز در جنوب فارس، به این منطقه اختصاص داده شده است و هر عکاس می‌تواند 5 تک عکس با موضوع آبادانی شهر توسط خیرین، آداب و رسوم، فرهنگ، آثار باستانی، طبیعت و پرتره مشاهیر منطقه اوز (شهر اوز و روستاهای تابعه) به جشنواره ارسال نماید. این بخش به احترام دکتر عبدالمجید ارفعی اوزی نامگذاری شده است. ایشان تنها متخصص ایرانی زبان‌های ایلامی و آکدی و از متخصصان انگشت‌شمار این زبان‌ها در جهان و نخستین مترجم متن فرمان کورش بزرگ به فارسی از روی متن اصلی بابلی نو به شمار می‌رود و بسیاری از گل‌نبشته‌های تخت جمشید را نیز بازخوانی و ترجمه کرده‌اند. دکتر ارفعی یکی از موسسان تالار کتیبه‌های موزه ملی ایران نیز می‌باشند .  

جوایز بخش ويژه: جهت تشویق عکاسان جوان منطقه، یک عدد «دوربین دیجیتال نیمه حرفه‌ای» به همراه تندیس جشنواره و لوح سپاس به برگزيده‌ي اين بخش اهدا خواهد شد.  همچنین 3 نفر برگزیده این بخش برنده «گرنت آموزشی»، شامل یک دوره کلاس انجمن عکاسی اوز، خواهند شد.

3)  بخش عکس‌نوشت (بزرگداشت تائب شاعر اوزی)

عکس‌نوشت شکلی از همراهی عکس و متن یا شعر است و در آن عکس به عنوان منبع الهام نویسنده یا شاعر بوده، زبان درون عکس، پشت عکس و ذهنیت نویسنده یا شاعر منجر به اثری با هویت مستقل می‌شود. عکس‌نوشت‌ها می‌توانند به زبان اوزی باشد یا به زبان فارسی. عکس‌هایی که شرکت‌کنندگان می‌توانند به همراه نوشته یا شعر خود از آن استفاده کنند در سایت جشنواره آپلود شده و به آدرس                        در دسترس است.

Evazphoto.ir   

هیات داوران بخش عکس‌نوشت:  سیلوانا سلمانپور (شاعر اوزی ساکن دبی)، عنایت اله نامور (نویسنده دیوان تائب اوزی از دبی)، فروغ هاشمی (شاعراوزی)، هادی صدیقی (نویسنده اوزی ساکن تهران)، صادق رحمانی (شاعر اهل گراش و مدیر رادیو فرهنگ)، عبداله وحدانی (مدرس ادبیات از اوز) و عبدالرضا مفتوحی (شاعرلاری)

جوایز بخش عکس‌نوشت: در این بخش به 7 عکس‌نوشت به انتخاب 7 داور  به‌شکل هم‌‌سطح مبلغ 1000000 ریال جایزه نقدی و لوح سپاس جشنواره اهدا می‌شود.

در بخش عکس‌نوشت شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر بر روی سه عکس، متن روایی یا شعر خود را (به زبان اوزی یا فارسی) که حداکثر سیصد کلمه باشد، به نگارش درآورند؛ سپس متن خود را در فضای مشخص‌شده در سایت جشنواره کپی و بارگزاری نموده و عکس مورد نظر را نیز در همان قسمت انتخاب و الصاق کنند.

آیین نامه:

Evazphoto.ir   

1. شرکت در جشنواره برای عموم هنرمندان در گروه‌های سنی مختلف و کلیه عکاسان اعم از حرفه‌ای و آماتور آزاد است ولی بخش اوز مخصوص عکاسان اهل و یا ساکن بخش اوز می‌باشد .

2.علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در سایت جشنواره به آدرس                          ارسال نمایند.

3. شرکت در مسابقه و ارسال عکس به معنای اعلام موافقت با تمامی مقررات مسابقه می‌باشد و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی‌نشده به عهده برگزارکننده مسابقه است.

4. عکس‌های ارسالی نباید دارای امضا، نشان، پاسپارتو، حاشیه، قاب، لوگو و هرگونه نشانه تصویری باشد.

5. ارسال اثر و شرکت در مسابقه به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌هاست و در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله، عکس ارسالی حذف شده و عواقب حقوقی آن متوجه ارسال‌کننده خواهد بود.

6.عکس‌های ارسالی می‌توانند شامل همه‌ي ژانرهای عکاسی باشند و ویرایش نرم‌افزاری و چیدمان در زمان عکاسی مجاز است. عکس‌ها می‌توانند فتومونتاژ و ترکیبی باشند یا مستند؛ با موبایل یا دوربین ثبت شده باشد . هرچند اثر ارسالی نباید از حالت عکس خارج شود.

7. برگزارکننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته‌شده را با ذکر نام عکاس در نشریات، مطبوعات و سایت‌هاي اینترنتی‌ برای خود محفوظ نگه می‌دارد و چنانكه درآمدي از اين طريق حاصل شود، سهم عكاس نيز پرداخت خواهد شد.

8.به دلیل ایجاد رقابت و پویایی در میان عکاسان از پذیرش آثار برتر جشنواره‌های مختلف در این جشنواره معذور می‌باشیم.

 JPEG

9-عکس‌های ارسالی می‌توانند رنگی یا مونوکروم باشند. فرمت عکس‌های ارسالی باید  پی جی)   و سایز عکس‌ها 1500 پیکسل (در ضلع بزرگ عكس) باشد. حجم هر فایل ارسالی نباید بیشتر از 1 مگابایت باشد. در صورت ارسال عکس‌ها در سایزي مغایر با اندازه‌ي اعلام شده، سایت به‌صورت خودکار سایز عکس‌ها را تغيير مي‌دهد و مسولیت افت کیفیت عکس‌ها متوجه جشنواره نخواهد بود.

10 – الزامی است که شرکت کنندگان همراه با مجموعه ارسالی (شامل 3 تا 7 عکس) متن استیتمنت خود را به همراه عکس‌ها، به صورت یک فایل زیپ  در سایت جشنواره آپلود نمایند.

11- .آثار از طریق ویدئو پروجکشن برای داوران نمایش داده خواهد شد و نهایت دقت در کالیبراسیون نمایش تصویر صورت خواهد گرفت.

12. پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر به بخش‌هاي اصلی و ویژه، سايز بزرگ عکس جهت ارائه در نمایشگاه و چاپ کتاب از عکاس مطالبه می‌شود و بدیهی است عدم تحویل سايز مناسب در مهلت مقرر، منجر به حذف عکس از جشنواره و کتاب و عدم تعلق حق‌التألیف خواهد شد.

13. ارسال عکس‌های آنالوگ به شرط اسکن‌شدن و ارسال طبق قوانین ذکر شده بلامانع است.

14. عکاسان باید آثار خود را حداکثر تا ساعت 23:59 روز پنج شنبه 20 اسفند ۱۳۹۴ از طریق سایت جشنواره بارگذاری نمایند و نظر به زمان‌بندي مشخص جشنواره، این زمان به‌هیچ‌عنوان تمدید نخواهد شد.

گاه‌شمارجشنواره:

فراخوان: 20  بهمن 1394

مهلت ارسال آثار : ساعت 23:59 روز 23 اسفند ۱۳۹۴ (‌این زمان به هیچ وجه تمدید نمی‌شود)

داوری آثار:  هفته آخر اسفندماه 1394

اعلام اسامی برگزیدگان: هفته آخر اسفندماه 1394

اختتامیه و اهدای جوایز برتر: 7 فروردین 1395 همزمان با «روز اوز»

عوامل جشنواره:

رئیس ستاد جشنواره:  فروغ هاشمی (رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز و عضو هیات مدیره انجمن عکاسی اوز)

مدیر اجرایی: طاها قاضی‌زاده

روابط عمومی: فریبا جوکار

مسول سایت: سینا شمسی

مسول دبیرخانه: مرجان کامیاب

اعضای دبیرخانه: عامر باغی، محمد رحیمی، محمد قاسم نژاد و جعفر کمالی

پوستر: سعید مزینانی

آدرس دبیرخانه:  شهر اوز – خیابان طاهری – جنب برکه تاریخی ملامحمد– خانه فرهنگ اوز

شماره تماس :  09364262693 و 09364261355

[email protected]

www.evazphoto.ir

راه‌های  ارتباط با جشنواره:

Telegram.me/Kerasm3_Festival

Instagram.com/Kerasm3_Festival

وب سایت :                                           ایمیل :

 اینستاگرام :                                                                       تلگرام :               

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 171 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:12

 

به گزارش سایت هفت برکه وبه نقل از سایت گریشنا 

یک کارمند بانک به اتهام اختلاس زندانی شد

هفت‌برکه: سایت پلیس از کشف اختلاس ۱۳ میلیارد تومانی در گراش خبر داد. بررسی هفت‌برکه نشان می‌دهد این اختلاس مربوط به حدود یک سال پیش است که پلیس این هفته متهم به اختلاس را راهی زندان کرده است. ف. ش. کارمند یکی از بانک‌های خصوصی گراش متهم این پرونده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش در گفتگو با پایگاه خبری نیروی انتظامی از دستگیری کارمند یکی از بانک‌های این شهرستان خبر داد که اقدام به اختلاس مبلغ ۱۳۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال کرده بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی بابایی گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر اختلاس یکی از کارمندان بانک در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این خصوص ماموران با هماهنگی مقام قضائی، تحقیقات خود را آغاز و با به کارگیری شگردهای پلیسی، از صحت موضوع مطلع شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش مدعی است متهم متواری بوده است: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و اخذ استعلامات از آن بانک، سرانجام محل اختفاء کارمندی که پس از اختلاس متواری شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ بابایی از اعتراف متهم به اختلاس خبر داد و گفت: پس از دستگیری متهم، وی به اختلاس مبلغ ۱۳۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال از بانکی که در آن مشغول به کار بوده، اقرار کرد که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و به جرم اختلاس روانه زندان شد.

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 173 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 22:12

 

از پوستر جشنواره کشوری عکس کِرَسم اوز رونمایی شد

 

امروز چهارشنبه 28 بهمن ماه 1394 از پوستر جشنواره کشور عکس کِرَسم با حضور مسئولین  بخش و شهرستان , هنرمندان ,مردم فرهنگ دوست و اهالی رسانه  در موزه مردم شناسی اوز رونمایی شد.

 

 

برگزاری این مراسم با تلاوت قران کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید .در ادامه امین بحرانی  مجری برنامه توضیحاتی در خصوص جشنواره کشوری عکس اوز ارائه نمود.وی گفت با توجه به اینکه اوز شهری فرهنگی است و با تلاش خیرین و هنرمندان توانسته به این موفقیت دست یافته است که این جشنواره در این شهر برگزار شود .

 

وی همچنین افزود موضوع جشنواره عکس در 3 بخش می باشد که فراخوان آن بزودی اعلان خواهد شد  که علاقمندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص  به وبسایت http://evazphoto.ir/  مراجعه نمایند . مهلت ارسال آثار تا 20 اسفند ماه 1394 و اختتامیه آن در 7 فرودین 1395 مصادف با جشن روز اوز خواهد بود. امین بحرانی – دبیر جشنواره -  از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز, موزه مردم شناسی اوز , منصور فقیهی نژاد ,عنایت اله نامور , شرکت ققنوص نصر اوز  ,دفتر فنی مهندسی کرامتی , شرکت پارس بتون , سید محمد انصاری ( گلاری ) که در برگزاری این  جشنواره همکاری دارند تشکر  نمود.

 

آتش فراز بخشدار اوز نیز از همه کسانی که در این امر مهم همکاری دارند بخصوص از فروغ هاشمی رئیس ستاد برگزاری جشنواره و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز و امین بحرانی دبیر جشنواره تقدیر نمود. فروغ هاشمی , شمس الدین جام گوهری   و فریبا جوکار مسئول روابط عمومی دبیرخانه جشنواره کشوری عکس کرسم  نیز در ادامه در سخنانی کوتاه  از همراهی مسئولین استانی (دکتر مریدی  مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ) و منطقه ای  و خیرین که در  برپایی این جشنواره همکاری و حمایت می نمایند سپاسگزاری نمودند.لازم به ذکر است انجمن عکاسی اوز سومین جشنواره عکس کرسم در حالی برگزار می نماید که نام و آوازه انجمن عکاسی اوز شهرتی جهانی پیدا کرده است و طی این مدت عکاسان آن توانسته اند مقامهای ارزشمند جهانی و کشوری را بدست آورند.

 

گروه موسیقی موزه مردم شناسی و مجتبی نجم الدینی نیز در این برنامه قطعات زیبای موسیقی اجرا نمودند.

 

در پایان با حضور مسئولین از پوستر سومین جشنواره عکس کِرَسم رونمایی شد.

 

 

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 175 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 22:12

از ساعت 4ونیم عصر هوای شهر دبی که ابری بود شروع به باریدن گرفت که در بعضی از مناطق توام با تگرگ بود .خوشحالی مردم وهمشهریان در این شهر به حدی بود که فیلم و عکس ان بلافاصله به همه جا فرستاده شد . طبق خبرهای رسیده هوای اوز نیز ابری است واحتمال بارندگی دور از انتظار نیست   ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 22:12

سایت اوز امروز بدلیل مشکل فنی هنوز در ارائه خبرهادر فضای مجازی در خارج از کشور با مشکل روبرو هست که امید است هر چه زودتر این مشکل برطرف شود .به همین دلیل خبرهای انرا کوتاه ومختصر اینجا اورده ام وامکان لینک برایم مقدر نشد 

ساختمان آتش نشانی اوز در دهه فجر افتتاح شد

ابراهیم احمدی : با حضور نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و راسخی معاون سیاسی فرمانداری، آتش فراز بخشدار، راستگو رئیس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر، خادمپورشهردار و جمعی از مردم در ۲۱ بهمن ماه کلنگ احداث پارک نور در بولوار نبی اکرم اوز به زمین زده شد.

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 190 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 1:24

وزیر نفت قطر امروز (سه شنبه) از توافق همتایان عربستانی، ونزوئلایی و روس خود در خصوص کاهش تولید نفت خام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد صالح الساده وزیر نفت قطر گفت که وزیران نفت عربستان ، قطر ، روسیه و ونزوئلا در نشستی مشترک که امروز در دوحه برگزار شد، توافق کردند که در صورت موافقت دیگر تولید کنندگان مهم نفت خام، میزان تولید این کالای مهم راهبردی در سطح ماه ژانویه (دی/بهمن) باقی بماند.

این نشست با حضور وزیران نفت عربستان، روسیه، ونزوئلا و قطر پشت درهای بسته در دوحه برگزار شد.

بر اساس این گزارش تصمیم کاهش تولید که در نشست چهارجانبه دوحه با هدف چاره اندیشی در قبال افزایش عرضه جهانی اتخاذ شد، مشروط به توافق دیگر تولید کنندگان مهم نفتی از جمله ایران خواهد بود.

نشست امروز وزیران نفت عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا بلندپایه ترین نشست طی ماه های گذشته است که با هدف تصمیم گیری درباره مهار سیر نزولی قیمت نفت برگزار می شود.
علی النعیمی، وزیر نفت عربستان اعلام کرد که نگه داشتن میزان تولید در سطح ماه ژانویه کفایت می کند و گام های بعدی برای تثبیت بازار در ماه های آتی اتخاذ خواهد شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دیگر تولید کنندگان نفت نیز این پیشنهاد را بپذیرند.
ائولوخیو دل پینو وزیر نفت ونزوئلا نیز از ادامه مذاکرات مربوط به کاهش میزان تولید با ایران و عراق در روز چهارشنبه خبر داد.

نشست دوحه در حالی برگزار می شود که بهای جهانی نفت خام طی بیش از 18 ماه گذشته روز به کاهش داشته و برای نخستین بار طی بیش از یک دهه گذشته به زیر بشکه ای 30 دلار رسید.

امانول ایبه کاچیکو وزیر نفت نیجریه اخیرا در گفت و گو با خبرگزاری رویترز از اجماع نظر در زمینه تصمیم گیری برای مهار روند کاهش قیمت میان اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) خبر داد.

ونزوئلا بیشترین خسارت را از کاهش بهای نفت خام داشته و نفت زیر بشکه ای 30 دلار توازن بودجه روسیه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

اقتصاد عربستان نیز به شدت در نتیجه روند کاهشی بهای نفت آسیب دیده است. این کشور در سال میلادی گذشته کسری بودجه 98 میلیارد دلاری را تجربه کرد.

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 147 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 1:24

بر اساس خبر دریافتی هوای دبی نیمه ابری وهم اکنون در شهر فجیره باران در حال باریدن است طبق بعضی خبرهای تائید نشده هوای شهر اوز ومنطقه لارستان ابری که امکان بارش داده میشود 

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 1:24

 

تاتر و نیاز روستاهای تابعه بخش اوز

گروه فرهنگی هنری صحنه اوز :همیشه در هنگام صحبت هنرمندان با همدیگر و گفتمان تاتری , در می یابیم که تاتر به زندگی تشبیه شده است چون خلق بسیاری از حالات زندگی روزمره در قالب تاتر و بصورت زنده نشان داده خواهد شد, و برای همین است که اگر بازیگر دست از پا خطا کند و بدل تماشاگر ننشیند , به واقع انگار در زندگی در همان مقطع زمانی شکست خورده است. اما...

گروه هنری صحنه در 5 روز ( 3 روز روستای کهنه و 2 روز روستای کوره ) , با نمایش گرگم و گله می برم اجرا داشت.

هر چه بخاطرم می آورم تاکنون هیچ گروهی حداقل در لارستان , اجرای تاتری را به روستاها نبرده است... شاید به دلیل رفت و آمد و حمل دکور از این جا به آن جا که خود قطعا سختی کار خود را دارد بدون شک.

اما ما در اولین سال حضور دوباره گروه نمایشی خود این مهم را با هر سختی بود انجام دادیم و بابت آن از عارف حاجی پور , دوست و یار صمیمی مان در روستای کهنه سپاسگزاریم که جرقه آن را ابتدا روشن نمود و دانش آموزان کلاس خود را به اوز آورد جهت تماشای تاتر و ما هم به نوعی برای تشکر و تقدیر خود از این دانش آموزان , مقابله به مثل نمودیم.

اما ماجرا به همین مقدار ختم نخواهد شد....

شور و شوق عجیبی که در این 5 روز اجرا مشاهده نمودیم و خیل تماشاگرانی که به صف ایستاده بودند (روزی 140 نفر از تاتر ما بازدید کردند) , ما را بر آن داشت تا این چند خط رابنویسیم:

روستای کهنه و کوره که ما در آن اجرا داشتیم , دارای سالن خوب و شیک با گنجایش 140 و 180 نفر می باشد که اولی در دبیرستان سلحشور کهنه و دومی در دبستان شهید آیت کوره واقع شده است.

اما این سالن ها که توسط خیرین , عالی ساخته شده است و حتی در سالن کهنه صندلی های بسیار استاندارد هم وجود داشت , از لحاظ نور و صدای سن و تجهیزات اجرای یک نمایش , در حد متوسط قرار دارد و بسیاری از موانع اجرا را همین موارد برای ما نیز ایجاد نمود.

بنابراین در این برهه از زمان و توجه بیش از پیش لارستان به تاتر و بیدار شدن اغلب گروه های نمایشی از خواب غفلت , بایستی به این سالن ها و نهادینه نمودن تاتر و نمایش , بویژه در بین کودکان و نوجوانان , توجه زیاد و عالی داشت زیرا همین عزیزان در آینده , جامعه ما را خواهند ساخت.

موانع پیش روی گروه های تاتری جهت اجرا در روستا ها بایستی برداشته شود و تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با آموزش و پرورش , بایستی بیش از این ها باشد. ( جهت اجرای تاتر در روستای کوره از هفت خوان رستم گذشتیم , هماهنگی با دبستان و حراست آموزش و پرورش تا نامه هماهنگی دهیار و شورا ... گرچه طالبی مدیر دبستان شهید ایت کوره و آموزش و پرورش اوز سریعا هماهنگی ها را انجام دادند که از انها سپاسگزاریم , اما واقعا بجاست و قتی نمایشی از اداره فرهنگ و ارشاد مجوز رسمی دارد و برای اجرا در روستاها , زحمت رفت و آمد , حمل دکور و وسایل را بجان می خرد , این گونه مشکلات به حداقل برسد. )

به هر روی اداره آموزش و پرورش منطقه اوز و شخص رضایی , ریاست این اداره , که دیدی باز و اندیشه ای شگرف در امور فرهنگی دارد و این مهم از کیفیت کارش , به وضوح نمایان است , و همچنین خانم هاشمی ریاست خستگی ناپذیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز , بایستی طی جلساتی با گروه های نمایشی اوز و انجمن نمایش اوز , سرمایه گذاری دقیق تری بر روی این هنر ناب در اوز و بویژه در روستا های بخش اوز انجام دهند , زیرا در این برهه زمانی تاتر برای روستاها , تعبیری از زندگی نیست , تاتر برای آنها قطعا یک نیاز است و بس. این را بوضوح می شد از استقبال کودکان و نوجوانان و همصدا شدن آنها با بازیگران در حین اجرا لمس کرد.

 

برای ما این اجرا در این دو روستا خاطره شد , خاطره ای بیاد ماندنی.

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 181 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 20:12

فاصله لارستان تا شرق کشور 60 کیلومتر کاهش می یابد

زمان انتشار: 25 بهمن 1394 ساعت 16:12:06

 دربازدید شش ساعته مهندس محمد رضا باقری فرد مدیرکل، از حوزه اداره راه وشهرسازی جویم و لارستان از پروژه های راهداری و راهسازی این حوزه ها بازدید به عمل آمد.

به گزارش صحبت مدیر کل راه وشهرسازی لارستان در بازدید خود از تونل بزن عنوان داشت: محور جهرم به لار به دلیل اینکه نزدیکترین و ایمن ترین مسیر برای دسترسی به آبهای نیل گون خلیج فارس بوده و پر تردد است از اهمیت زیادی برخوردار است و در حال حاظر طی چند ماه اخیر اقدامات خوبی از نظر ایمن سازی ورودی و خروجی و داخل تونل صورت گرفته است و از نظر ایمنی از وضعیت خوبی برخوردار می باشد.

وی در ادامه از ورودی های جویم و بنارویه بازدید نمود و حذف چند نقطه پر حادثه و ایمن سازی ورودی بنارویه را در دستور کار قرار داد. مهندس باقری فرد در خصوص محور لار- زرین دشت نیز افزود: این محور یکی از محور های مهم این اداره کل است که با بهره برداری از این محور فاصله لار به شهرها و استانهای شرقی کشور 60 کیلومتر کاهش می یابد.

وی ادامه داد : طول این محور 45 کیلومتر است که 15 کیلومتر آن در حوزه این اداره کل قرار دارد و تعداد ۳۷ دستگاه پل با دهانه ۲ تا ۵ متری در این محور باید ساخته شود که در حال حاضر عملیات احداث این پل ها به اتمام رسیده و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر به بهره برداری برسانیم .

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 154 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 20:12

 

کاراته بانوان اوز در جایگاه ارزشمند استانی قرار گرفت

تیم کاراته شادروان عبدالعزیز هنری در  روز جمعه ۲۳ بهمن ماه در مسابقات انتخابی شیراز شرکت نمودند که  فرنوش نیامبارک در وزن ۵۵- در رده امید توانست به  اردوی تیم منتخب استان زیر نظر لیلا بهرامی سرمربی تیم ملی کاراته بانوان، که هر هفته در شیراز برگزار می گردد جهت انتخابی تیم ملی راه یابد.

علاوه بر آن، سنا ملایی در وزن  ۴۷-و هستی فریدی در وزن ۵۴- در رده نوجوانان در این رقابت ها حضور داشتند که توانستند مقام سوم را کسب نمایند.

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 255 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 20:12

جلسه پرسش و پاسخ مردم و مسئولین شهرستان و بخش اوز برگزار شد

پیام دانش: جلسه پرسش و پاسخ مسئولان شهرستان و بخش اوز با حضور مردم در ساعت ۲۰ روز سه شنبه ۲۰/۱۱/۹۴ در سالن الزهرا برگزار شد. جلسه با تلاوت قرآن آغاز شد وسپس فروغ هاشمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز و مجری جلسه ضمن خوش آمد گویی به مردم و مسئولان از محمد حسین آتش فراز بخشدار اوز برای ایراد سخنان خود به جایگاه دعوت کرد.

آتش فراز، ضمن تشکر از حضور مردم و مسئولان شهرستان، انتظار خود را نسبت به حضور مردم بخش اوز در جلسه بیشتر دانست و افزود: یکی از اهداف نظام پاسخگو بودن در مقابل مردم است و جمهوری اسلامی با پشتیبانی و حمایت مردمی بوجود آمد. حضور مردم به مسئولان قدرت عمل می دهد و به نوعی مسئولان خدمتگزار و مردم ولی نعمتان هستند.

سپس از مسئولان اداره های شهرستان و بخش اوز تقاضا کرد برای پاسخگویی به سوالات به روی سن بیایند که نوید خادم پور ازشهرداری، جعفر راستگو و محمود محبی (رئیس و عضو شورای اسلامی شهر اوز)، محمدرضا رضایی از آموزش و پرورش، ستوان یکم دری از نیروی انتظامی، بهنام زمانی از اداره گاز، گراشی از اداره مالیات، ابراهیم زاده، رضایی و اسماعیل فضایلی روسای صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی، معاون جهاد کشاورزی لار در جایگاه مسئولان قرار گرفتند. طرح پرسش ها به صورت کتبی و سه مورد شفاهی بود. مسئولان مربوطه به پرسش هایی از قبیل روشنایی بلوار به سمت لار، تخریب آب انبارهای بلااستفاده، جمع آوری متکدیان، آسفالت کوچه های فرعی، مالیات، ارتقای دفتر اصناف، فعال نمودن دفتر نمایندگی منابع طبیعی، حضور و جمعیت مهاجران افاغنه، نظارت بر قیمت کالاها و خدمات، جذب و تشویق سرمایه گذاری در بخش، واگذاری اراضی، نظارت بر پیاده روها و میادین و تعدد موتور سوران بدون گواهینامه در سطح شهر، زیباسازی ورودی و خروجی شهر پاسخ دادند.

محمد رفیع نامی که به همراه راه پیما، ابراهیم احمدی و یونس امیدوار سوالات را بررسی می کردند، تعداد سوالات را جمعا ۱۰۰ عدد اعلام کرد که با توجه به تکراری بودن برخی از سوالات، خصوصی بودن آن ها و یا نبودن مسئول مربوطه در جلسه به ۸۰ سوال پاسخ داده شد.

در پایان، از بخشدار در خصوص رضایت مند بودن جلسه سوال شد که وی با توجه به اطلاع رسانی مناسب در خصوص جلسه در نماز جمعه، وب سایت اوز امروز ،نصب بنر، انتشار در فضاهای مجازی، همکاری انجمن نواندیشان ودیگر گروه های فعال، حضور مسئولان را بر عکس حضور مردم راضی کننده دانست. فروغ هاشمی با اعلام افتتاح آتش نشانی در روز چهارشنبه ۲۱ بهمن ماه و دعوت از مردم از حضور افراد شرکت کننده تشکر نمود. جلسه در ساعت ۹:۴۵ به پایان رسید .

 

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 151 تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394 ساعت: 4:38

سخنرانی ضبط شده اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اسبق ایران عصر جمعه از شبکه تهران سیما پخش شد.

این سخنرانی در راستای تبلیغات انتخابات خبرگان، ضبط و پخش شد. هاشمی یکی از کاندیداهای انتخابات خبرگان تهران است.
این نخستین حضور هاشمی در صداوسیما بعد از 6 سال است.

به گزارش عصرایران، مهمترین بخش های این سخنرانی که در خبرگزاری ایلنان منتشر شد به این شرح است:

 هاشمى پس از شش سال در برنامه تلویزیونی تبلیغات انتخاباتی خود با مردم گفت : 

- متاسفانه در سال هاى اخير هم بعد مردمى و هم بعد اسلامى تضعيف شده است

- نقاط ضعفى مثل رد صلاحيت ها در انتخابات وجود دارد 
 
- تهمت و دروغگويى و درگيرى در جامعه زياد شده است 

- نظرات من همان هايي است كه جمهورى اسلامى براى آن شكل گرفت 

- مردم ما هنوز در انتظار تكميل جمهورى اسلامى هستند 

- دو انتخاباتى كه در پيش داريم مقوم جمهورى اسلامى است و انشاالله باعث شود نقص ها جبران شود 

متن مشروح خبر

 هاشمی گفت: از آن گذشته تا به حال ما واقعاً راضی هستیم. یعنی آنچه را که انتخاب کردیم. من در مصاحبه‌ها همیشه گفته‌ام که ما تاکنون بهتر و مناسب‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای کسی را در فقهای موجود نمی‌بینیم که بتواند کشور را اداره کند. چون شرط‌های بسیار مشکلی دارد. 

شرط‌هایش یکی این است که اَفقَه یا فقیه‌تر، عالم‌تر باشد یا لااقل عالم و در حد مرجعیت باشد، در این حد که مردم بتوانند از ایشان تقلید کنند. دوم اینکه باید عدالت داشته باشد. سوم اینکه باید تقوا داشته باشد. چهارم اینکه باید مدیر باشد. پنجم اینکه باید بینش سیاسی و اجتماعی قوی داشته باشد. این شروط برای تشخیص فقیه مناسب مشکل است، لذا دو مرحله‌ای شد که مردم افرادی را معرفی کنند تا همان‌ها که هم مجتهد و عادل هستند، بیایند و مناسب‌ترین را انتخاب کنند. 
 
عضو مجلس خبرگالن رهبری با اشاره به اینکه الان واقعاً مجموعهٔ مقررات زیربنایی ما، همه خوب است، بیان داشت: همه مردمی است و به مردم بر می‌گردد و همه براساس شرعیت و اسلامی است و تا اینجا هم خیلی خوب است. حالا دیگر بستگی به عمل ما دارد که ببینیم چگونه بتوانیم اجرا کنیم و این بسیار مهم است. گاهی انسان چیزهایی را در انتخابات‌ها می‌بیند که با آن روح اسلامیت و مردمیت نمی‌سازد.

 نمی‌توانیم بگوییم که صد در صد درست است، ولی نسبتاً در انتخابات‌های دنیا جزو انتخابات‌های خوب است. مشارکت ما همیشه زیاد بوده و تا این سال‌های اخیر کمتر مشکل داشتیم، در سال‌های اخیر مشکلاتی پیش آمد و انتظار ما از این دو انتخاباتی که در پیش داریم، این است که ان‌شاءالله بتوانیم این وضع را تقویت کنیم. یعنی هم بعد اسلامی را تقویت کنیم و کاری کنیم که این مشکلاتی که عرض کردم از لحاظ اسلامی در کشور ما هست، این‌ها را برطرف کنیم و یک جامعهٔ سالم داشته باشیم و هم از جهت مردمی انتخابات به گونه‌ای باشد که واقعاً نظر مردم باشد. 
 
آیت‌الله هاشمی ابراز داشت: در اینجا توصیه‌ای که من به مردم دارم این است که سعی کنند که همه پای صندوق رأی بیایند. این انتخابات بسیار سرنوشت‌ساز است. شرایط منطقه را می‌بینید. شرایط منطقه در بد‌ترین وضع است. در کشورهای اطراف ما جنگ و نا‌امنی است و واقعاً خطر جنگ‌های بزرگ منطقه‌ای در پیش است.

 ابرقدرت‌ها دارند دخالت می‌کنند. ما باید خودمان را از لحاظ ساختاری تقویت کنیم. ساختارمان خوب است و باید خوب عمل کنیم. با حضور مردم در انتخابات، من قول می‌دهم که چند پله وضع ما در دنیا بهتر می‌شود و واقعاً به عنوان یک کشور متمدن، مسلمان، مترقی و نمونه شناخته می‌شویم. مردم از این دریغ نکنند. به هر کسی می‌خواهند، رأی بدهند. بالاخره تبلیغات است. 
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: الان صداوسیما برای خبرگان به صورت عادلانه تبلیغاتی را طراحی کرده که تبلیغاتشان را از صداوسیما می‌گویند و بقیهٔ نمایندگان هم، باید ابزار تبلیغاتشان آزاد باشد، چون آزادی هم شرط است. در آن شرایط ما می‌توانیم و تقریباً همه مردم کسانی را دارند که به او رأی بدهند.

 ما ممکن است اشکال‌هایی داشته باشیم، این اشکال‌ها قابل رفع باشد یا نباشد، بحث دیگری است. در همین شرایطی که من به شما عرض می‌کنم این است که مردم می‌توانند رأی بدهند. خواهش می‌کنیم که خانم‌ها، آقایان و جوانانی که می‌توانند رأی بدهند، همه پای صندوق‌ها بیایند و یک انتخابات پرشور و سالم داشته باشیم و از این به بعد هم همه سعی کنند که دست از اهانت‌ها، تخریب‌ها و دعوا‌ها بردارند. از اینجا دیگر رأی و انتخاب مردم است و بگذارند مردم هر چه را تشخیص دادند، رأیشان را بدهند. اگر این اتفاق بیفتد، خدمت بزرگی شده برای تکمیل هم اسلامیت‌ و هم تکمیل مردمیّت‌، یعنی جمهوری اسلامی واقعی. در این صورت دو مقوّم جمهوری اسلامی تثبیت می‌شوند و ان‌شاءالله برای همیشه و تا ظهور امام زمان (عج) این انقلاب برپا باشد و مردم ما هم راضی باشند.  

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 127 تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394 ساعت: 4:38

 

کسب مقام سوم تیمی مسابقات ووشو قهرمانی استان توسط باشگاه صاعقه اوز

به گزارش هیات ووشو بخش اوز، ووشوکاران باشگاه صاعقه اوز روز جمعه ۱۶ بهمن ماه ۹۴ در شیراز در مسابقات استانی شرکت نمودند و توانستند عناوین شایسته ای را کسب نمایند. این مسابقات که در دو بخش ساندا و تالو در تمامی رده های سنی برگزار شده بود، روز جمعه ساعت ۸ صبح در سالن رزمی پایگاه قهرمانان شهرستان شیراز آغاز گردید. تیم صاعقه اوز توانست با اقتدار در این رقابت حضور یافته ومقام سوم تیمی را از آن خود نماید.

. مقام های کسب شده:

. علی صحرانورد مقام اول در وزن ۲۸-

. محمدرفیع برنا مقام اول در ورزن ۵۶-

. محمد خلیلی مقام اول در وزن ۴۳-

. محمود ملک زاده (محمد) مقام اول در فرم با شالبند سبز

. محمود ملک زاده(حسن) مقام دوم در وزن ۲۰-

. محمد صحرانورد مقام دوم در فرم با شالبند سبز

. محمد شریفی مقام دوم در فرم با شالبند بنفش

. محبوب رحمانی مقام دوم در فرم با شالبند سبز

. محمدابراهیم امینی مقام سوم در وزن ۴۸-

. نیما عنایتی مقام سوم در وزن ۵۲-

.

گفتنی است در پایان به مقام آوران حکم، مدال و کاپ تیمی اعطا گردید.

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 210 تاريخ : پنجشنبه 22 بهمن 1394 ساعت: 17:51

 

  

۷ پروژه عمرانی بخش اوز ، ۱۹ بهمن ماه افتتاح شد

به مناسبت دهه فجر ۷ پروژه عمرانی با اعتباری جمعا معادل ۱۲میلیارد تومان در مرکز بخش و روستاهای کهنه، شهرک توحید و بیدشهر با حضور مردم و مسئولین در ۱۹ بهمن ماه، افتتاح یا کلنگ زنی شد.

براساس ابرنامه اعلام شده، بخشدار اوز به اتفاق جمعی از مردم و مسئولین بخش اوز از ۸ صبح دوشنبه ۱۹ بهمن در شهرک صنعتی حضور یافتند تا با حضور فرماندار و هیئت همراه اولین پروژه عمرانی دهه فجر اوز که اختصاص به واحد تولیدی مخازن پلاستیکی با نام ” لارین پلاست” داشت ، افتتاح شود. در آئین افتتاح این پروژه ایوب رفیعی از مدیران این شرکت گفت: از سال ۱۳۹۰ کلنگ این واحد تولیدی زده شده است و با سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد ریالی و ۶۰۰ هزار دلار ارزی این واحد به مرحله تولید رسیده است و برای ۲۳ نفر اشتغال مستقیم وبرای ۳۰ نفر اشتغال غیر مستقیم فراهم کرده است. وی تولید سالیانه این واحد را ۲ هزار تن اعلام کرد که تا ۷ هزار تن قابل افزایش است. با افتتاح این واحد تولیدی حضار از خط تولید آن دیدن کردند.

دبستان زمین پیما دومین پروژه عمرانی بود که افتاح شد. دراین مراسم که نقش دانش آموزان در برگزاری مراسم چشمگیر بود، رضایی رئیس آموزش و پرورش گفت: این آموزشگاه در سال ۵۵ توسط آقای عبدالرحمن زمین پیما ساخته شده است که به دلیل فرسودگی با اعتباری معادل ۵۶۰ میلیون تومان از سوی اداره نوسازی بازسازی شده است. وی از بانی خیر و نمایندگان بانیان تقدیر کرد و افزود: پروژه مسکن فرهنگیان در کنار دبیرستان بهروزیان با زیر بنای ۱۰۰ متر مربع با همت عبدالرحمن قاسمی( تاجران) نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

خوابگاه دانشجویی شماره ۳ دانشگاه پیام نور و سالن ورزشی این دانشگاه، پروژه بعدی بود که در این روز افتتاح شد. درآئین افتتاح این پروژه علاوه بر مسئولین قبلی، دکتر اکبری قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور کشور ، دکتر قرائتی رئیس پیام نور فارس و نماینده مجلس و جمعی از شهروندان حضور داشتند و در سالن پروین اعتصامی با مردم سخن گفتند. ساختمان خوابگاه دانشجویی با زیر بنای ۱۷۰۰ مترمربع و با گنجایش ۲۴۰ دانشجو با اعتباری معادل ۲۳ میلیارد ریال توسط غلامعلی اسفند نیا خیریه پدر و مادر مرحومش عبدالرحمن اسفند نیا و کلثوم زمین پیما ساخته شده است.

سالن ورزشی شماره ۲ نیز با هزینه ۷ میلیارد ریال ساخته شده که ۵ میلیارد ریال از اعتبارات خیرین و ۲ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی هزینه شده است.

آموزشگاه ام البنین کهنه چهارمین پروژه دهه فجر بخش اوز بود که با ۴۲۰ متر مربع زیر بنا و با اعتباری معادل ۴ میلیارد ریال ازطرف برادران خوشبخت تامین شده است. این آموزشگاه ۳ کلاس دارد به مقطع اول متوسطه( راهنمایی سابق ) اختصاص می یابد.

کلنگ زنی آموزشگاه شهید جعفریان کهنه پروژه بعدی بود که با اعتبارزی معادل ۷۴۰ میلیون تومان از سوی اداره نوسازی مدارس استان تامین اعتبار شده است. دراین آئین رئیس آموزش و پرورش اوز گفت: پیمانکار پروژه مشخص شده است و عملیات تخریب و پی کنی نیز آغاز شده است.

افتتاح فازاول انتقال آب از چاه برکه گلشه به روستای کهنه و شهرک توحید پروژه بعدی بو

د و حضار برای افتتاح این پروژه باید ۱۸ کیلومتر جاده خاکی را طی می کردند تا به محل چاه برسند. در آئین افتتاح این پروژه علاوه بر مسئولین شهرستان و بخش و مردم بخش، عسکری رئیس آبفای روستایی لار،موسوی اصل قائم مقام مدیر کل آبفای روستایی استان و بناکار رئیس مجمع خیرین آبرسان فارس حضور داشتند که برای مردم سخن گفتند واعلام شد دراین پروژه عملیات لوله گذاری ۵ کیلومتر، برق رسانی و تسطیح جاده ، احداث مخزن و حوضچه فشار شکن و تجهیز چاه به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال انجام شده و براساس قراردادمقررشده عملیات لوله گذاری ۱۳ کیلومتر بعد را آبفای روستایی انجام دهد تا آب به کهنه و شهرک منتقل شود. در پایان این مراسم بازار اهدای لوح تقدیر گرم بود.

افتتاح منبع آبرسانی بیدشهر از پروژه های دیگری بود که در برنامه گنجانده شده بود اما به دلیل طولانی شدن مراسم و وقتی که در رفت و برگشت به برکه گلشاه صرف شدعملا میسر نشد. پذیرایی ناهار نیزدر ساعت ۱۶ در شهرک توحید کهنه انجام شد.

    - - , .

    ستاره های اوز...
    ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 177 تاريخ : پنجشنبه 22 بهمن 1394 ساعت: 17:51

 

خوابگاه دانشجویی شماره 3 دانشگاه پیام نور اوز افتتاح شد

خوابگاه دانشجویی شماره ۳ دانشگاه پیام نور اوز افتتاح شد

به مناسبت دهه فجر و با حضور دکتر اکبری قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور کشور، دکتر قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور فارس، دکتر جعفرپور نماینده مجلس، نجیب زاده فرماندار لارستان، آتش فراز بخشدار، روحانیون، جمعی از مسئولین شهرستان و بخش ، معتمدین، اعضای هیئت امنا، کارکنان و دانشجویان دانشگاه، در ۱۹ بهمن  مراسم افتتاح خوابگاه شماره ۳ دانشجویی و سالن ورزشی دانشگاه پیام نور اوز در سالن پروین اعتصامی دانشگاه برگزار شد.

این خوابگاه با همت غلامعلی اسفند نیا به عنوان خیریه پدرش عبدالرحمن اسفند نیا و مادرش کلثوم زمین پیما به زیر بنای ۱۶۰۰ متر مربع وبه ظرفیت ۲۴۰ دانشجو با اعتباری معادل ۲۲ میلیارد ریال ساخته شده است.

درآئین افتتاح این پروژه که مجری آن شهرام حسین نیا مسئول آمزش دانشگاه بود پس از قرائت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی، کلیپی از مراحل شاخت دانشگاه پیام نور از سال ۷۴ تا کنون پخش شد و در ادامه متن هیئت امنا قرائت شد و دکتر قرائتی، دکتر جعفرپور ، دکتر مقتدری و دکتر اکبری سخنرانی کردند که گزارش تکمیلی متعاقبا منتشر می گردد.

گزارش تصویری مراسم از نگاه دوربین فاطمه کمالی از انجمن عکاسی

 

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 263 تاريخ : پنجشنبه 22 بهمن 1394 ساعت: 17:51

 

  

۷ پروژه عمرانی بخش اوز ، ۱۹ بهمن ماه افتتاح شد

به مناسبت دهه فجر ۷ پروژه عمرانی با اعتباری جمعا معادل ۱۲میلیارد تومان در مرکز بخش و روستاهای کهنه، شهرک توحید و بیدشهر با حضور مردم و مسئولین در ۱۹ بهمن ماه، افتتاح یا کلنگ زنی شد.

براساس ابرنامه اعلام شده، بخشدار اوز به اتفاق جمعی از مردم و مسئولین بخش اوز از ۸ صبح دوشنبه ۱۹ بهمن در شهرک صنعتی حضور یافتند تا با حضور فرماندار و هیئت همراه اولین پروژه عمرانی دهه فجر اوز که اختصاص به واحد تولیدی مخازن پلاستیکی با نام ” لارین پلاست” داشت ، افتتاح شود. در آئین افتتاح این پروژه ایوب رفیعی از مدیران این شرکت گفت: از سال ۱۳۹۰ کلنگ این واحد تولیدی زده شده است و با سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد ریالی و ۶۰۰ هزار دلار ارزی این واحد به مرحله تولید رسیده است و برای ۲۳ نفر اشتغال مستقیم وبرای ۳۰ نفر اشتغال غیر مستقیم فراهم کرده است. وی تولید سالیانه این واحد را ۲ هزار تن اعلام کرد که تا ۷ هزار تن قابل افزایش است. با افتتاح این واحد تولیدی حضار از خط تولید آن دیدن کردند.

دبستان زمین پیما دومین پروژه عمرانی بود که افتاح شد. دراین مراسم که نقش دانش آموزان در برگزاری مراسم چشمگیر بود، رضایی رئیس آموزش و پرورش گفت: این آموزشگاه در سال ۵۵ توسط آقای عبدالرحمن زمین پیما ساخته شده است که به دلیل فرسودگی با اعتباری معادل ۵۶۰ میلیون تومان از سوی اداره نوسازی بازسازی شده است. وی از بانی خیر و نمایندگان بانیان تقدیر کرد و افزود: پروژه مسکن فرهنگیان در کنار دبیرستان بهروزیان با زیر بنای ۱۰۰ متر مربع با همت عبدالرحمن قاسمی( تاجران) نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

خوابگاه دانشجویی شماره ۳ دانشگاه پیام نور و سالن ورزشی این دانشگاه، پروژه بعدی بود که در این روز افتتاح شد. درآئین افتتاح این پروژه علاوه بر مسئولین قبلی، دکتر اکبری قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور کشور ، دکتر قرائتی رئیس پیام نور فارس و نماینده مجلس و جمعی از شهروندان حضور داشتند و در سالن پروین اعتصامی با مردم سخن گفتند. ساختمان خوابگاه دانشجویی با زیر بنای ۱۷۰۰ مترمربع و با گنجایش ۲۴۰ دانشجو با اعتباری معادل ۲۳ میلیارد ریال توسط غلامعلی اسفند نیا خیریه پدر و مادر مرحومش عبدالرحمن اسفند نیا و کلثوم زمین پیما ساخته شده است.

سالن ورزشی شماره ۲ نیز با هزینه ۷ میلیارد ریال ساخته شده که ۵ میلیارد ریال از اعتبارات خیرین و ۲ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی هزینه شده است.

آموزشگاه ام البنین کهنه چهارمین پروژه دهه فجر بخش اوز بود که با ۴۲۰ متر مربع زیر بنا و با اعتباری معادل ۴ میلیارد ریال ازطرف برادران خوشبخت تامین شده است. این آموزشگاه ۳ کلاس دارد به مقطع اول متوسطه( راهنمایی سابق ) اختصاص می یابد.

کلنگ زنی آموزشگاه شهید جعفریان کهنه پروژه بعدی بود که با اعتبارزی معادل ۷۴۰ میلیون تومان از سوی اداره نوسازی مدارس استان تامین اعتبار شده است. دراین آئین رئیس آموزش و پرورش اوز گفت: پیمانکار پروژه مشخص شده است و عملیات تخریب و پی کنی نیز آغاز شده است.

افتتاح فازاول انتقال آب از چاه برکه گلشه به روستای کهنه و شهرک توحید پروژه بعدی بو

د و حضار برای افتتاح این پروژه باید ۱۸ کیلومتر جاده خاکی را طی می کردند تا به محل چاه برسند. در آئین افتتاح این پروژه علاوه بر مسئولین شهرستان و بخش و مردم بخش، عسکری رئیس آبفای روستایی لار،موسوی اصل قائم مقام مدیر کل آبفای روستایی استان و بناکار رئیس مجمع خیرین آبرسان فارس حضور داشتند که برای مردم سخن گفتند واعلام شد دراین پروژه عملیات لوله گذاری ۵ کیلومتر، برق رسانی و تسطیح جاده ، احداث مخزن و حوضچه فشار شکن و تجهیز چاه به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال انجام شده و براساس قراردادمقررشده عملیات لوله گذاری ۱۳ کیلومتر بعد را آبفای روستایی انجام دهد تا آب به کهنه و شهرک منتقل شود. در پایان این مراسم بازار اهدای لوح تقدیر گرم بود.

افتتاح منبع آبرسانی بیدشهر از پروژه های دیگری بود که در برنامه گنجانده شده بود اما به دلیل طولانی شدن مراسم و وقتی که در رفت و برگشت به برکه گلشاه صرف شدعملا میسر نشد. پذیرایی ناهار نیزدر ساعت ۱۶ در شهرک توحید کهنه انجام شد.

    - - , .

    ستاره های اوز...
    ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 208 تاريخ : سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت: 18:53

 

خوابگاه دانشجویی شماره 3 دانشگاه پیام نور اوز افتتاح شد

خوابگاه دانشجویی شماره ۳ دانشگاه پیام نور اوز افتتاح شد

به مناسبت دهه فجر و با حضور دکتر اکبری قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور کشور، دکتر قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور فارس، دکتر جعفرپور نماینده مجلس، نجیب زاده فرماندار لارستان، آتش فراز بخشدار، روحانیون، جمعی از مسئولین شهرستان و بخش ، معتمدین، اعضای هیئت امنا، کارکنان و دانشجویان دانشگاه، در ۱۹ بهمن  مراسم افتتاح خوابگاه شماره ۳ دانشجویی و سالن ورزشی دانشگاه پیام نور اوز در سالن پروین اعتصامی دانشگاه برگزار شد.

این خوابگاه با همت غلامعلی اسفند نیا به عنوان خیریه پدرش عبدالرحمن اسفند نیا و مادرش کلثوم زمین پیما به زیر بنای ۱۶۰۰ متر مربع وبه ظرفیت ۲۴۰ دانشجو با اعتباری معادل ۲۲ میلیارد ریال ساخته شده است.

درآئین افتتاح این پروژه که مجری آن شهرام حسین نیا مسئول آمزش دانشگاه بود پس از قرائت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی، کلیپی از مراحل شاخت دانشگاه پیام نور از سال ۷۴ تا کنون پخش شد و در ادامه متن هیئت امنا قرائت شد و دکتر قرائتی، دکتر جعفرپور ، دکتر مقتدری و دکتر اکبری سخنرانی کردند که گزارش تکمیلی متعاقبا منتشر می گردد.

گزارش تصویری مراسم از نگاه دوربین فاطمه کمالی از انجمن عکاسی

 

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 236 تاريخ : سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت: 18:53

 

۵ نفر به گود انتخابات لارستان، خنج و گراش برگشتند + داده‌نمای بررسی صلاحیت‌ها

هفت‌برکه: شورای نگهبان در تازه‌ترین مرحله بررسی صلاحیت‌ها، ۵ نفر دیگر را به لیست ۱۵ نفره نامزدهای حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش اضافه کرد.

شب گذشته در آخرین ساعت مهلت بررسی صلاحیت‌ها، شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را به وزارت کشور اعلام کرده است، ولی هنوز این نتیجه به فرمانداری‌ها ارسال نشده است تا به نامزدها ابلاغ شود.

با این وجود، سایت لادستان نزدیک به هیات نظارت شهرستان لارستان لیستی را به عنوان نامزدهای نهایی حوزه انتخابیه منتشر کرده است. بر اساس این لیست حسین حسین‌زاده و حسینعلی حسین‌شیری از گراش، به همراه اسعد زاهدی و حسین فراست از لار و موسی مقدس از علی‌آباد تایید صلاحیت شدند. صلاحیت حسین‌زاده، حسین‌شیری، فراست و مقدس در هیات‌ نظارت استان فارس احراز نشده بود که در نهایت شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را تایید کرد. اسعد زاهدی تنها نامزدی است که در هیات نظارت استان رد صلاحیت شده بود، اما توانست تایید شورای نگهبان را برای نامزدی انتخابات به دست آورد.

تاکید می‌شود این لیست از سوی سایت لادستان منتشر شده است و ممکن است دچار تغییراتی شود.

۲۰ نامزد تایید صلاحیت‌شده‌‌ی حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش از سوی شورای نگهبان

گراش: میرزاخلیل بهمنی، سید عباس جهانبانی، حسین حسین‌زاده، حسینعلی حسین‌شیری، مرتضی فتحی، حسین‌علی فقیهی

لار: جمشید جعفرپور، اسعد زاهدی، علی علی‌زاده، حسین فراست، حسین فرج‌پور، یوسف محبی، منصور محتاجی، محمداسماعیل یگانه‌فرد

خنج: عبدالحسن حسنی‌پور، حشمت‌الله زارعی

توابع لار:  هاشم قاسمی (ده‌فیش)، موسی مقدس (علی‌آباد)، حسن هوشمند (دهکویه)،

توابع گراش: داریوش سپاده (حسین‌آباد)

صلاحیت این ۲۰ نفر تقریبا نهایی نشده است، هرچند اعلام رسمی آن ۲۸ بهمن‌ماه خواهد بود. یک مرحله دیگر از بررسی اعتراضات نامزدها باقی مانده است. از نظر قانونی در این مرحله اعتراض نامزدهایی بررسی می‌شود که صلاحیت آن‌ها پیش از این در هیات نظارت استان تایید شده و شورای نگهبان راسا آن‌ها را رد صلاحیت کرده باشد. هیچ‌کدام از نامزدهای حوزه انتخابیه دارای این شرایط نیستند. با این وجود رایزنی با شورای نگهبان تا دقایق پایانی اعلام لیست نهایی نامزدها نیز ادامه خواهد داشت و ممکن است افراد دیگری به این لیست ۲۰ نفره اضافه شوند، هر چند احتمال آن چندان زیاد نیست.

در داده‌نما (اینفوگرافی) سایت هفت‌برکه بر اساس اطلاعات سایت لادستان وضعیت بررسی صلاحیت نامزدها را در هیات‌های اجرایی، نظارت استان و شورای نگهبان می‌توانید مشاهده کنید. افرادی که تیک سبز در بالای عکس آن‌ها قرار گرفته است به تازگی تایید صلاحیت شده‌اند.

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 154 تاريخ : سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت: 12:31

 

آموزشگاه شهید جعفریان روستای کهه کلنگ زنی شد

 

امروز دوشنبه 19 بهمن ماه 1394 مدرسه شهید جعفریان روستای کهنه ,  با حضور دکتر جعفر پور نماینده مردم شهرستانهای لارستان  , خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه , نجیب زاده فرماندار لار و هیات همراه , مسئولین نوسازی  و مجمع خیرین فارس , آتش فراز بخشدار و راهپیما معاونت بخشداری اوز ,سرهنگ دیندارلو فرماندهی انتظامی شهرستان لار ,سروان رضوی فرماندهی سپاه پاسداران اوز , سروان  دری فرماندهی کلانتری اوز , رضایی رئیس اداره آموزش و پرورش استان , دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش اوز ,شورای اسلامی گراش  و هیات همراه ( حاج اسدالله اسدی گراشی ) ,رفعت حقیقی و هاشمی روسای  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لار و اوز , معتمدین از بخش اوز ,شهرستانهای لار و گراش , نماینده  نشریه عصر اوز  و هیات همراه , مسئولیت ادارات آبفای روستایی فارس , شهرستانهای لار و گراش و شهر اوز,  شورای اسلامی , شهردار اوز و هیات همراه , انجمن نو اندیشان اوز ,امامان جماعت , روحانیون و اهالی روستای کهنه و شهرک و برخی از اهالی روستاهای همجوار و شهر اوز  کلنگ زنی شد .این  مدرسه با اعتبار  740 میلیون تومان توسط اداره نوسازی مدارس استان فارس تامین اعتبار شده است. لازم به ذکر است عملیات تخریب و پی کنی این آموزشگاه آغاز شده است.پس از این مراسم کلیه حاضرین جهت اقامه نماز ظهر در مسجد جامع کهنه  حاضر شدند.

 

امروز دوشنبه 19 بهمن ماه 1394 مدرسه شهید جعفریان روستای کهنه ,  با حضور دکتر جعفر پور نماینده مردم شهرستانهای لارستان  , خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه , نجیب زاده فرماندار لار و هیات همراه , مسئولین نوسازی  و مجمع خیرین فارس , آتش فراز بخشدار و راهپیما معاونت بخشداری اوز ,سرهنگ دیندارلو فرماندهی انتظامی شهرستان لار ,سروان رضوی فرماندهی سپاه پاسداران اوز , سروان  دری فرماندهی کلانتری اوز , رضایی رئیس اداره آموزش و پرورش استان , دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش اوز ,شورای اسلامی گراش  و هیات همراه ( حاج اسدالله اسدی گراشی ) ,رفعت حقیقی و هاشمی روسای  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لار و اوز , معتمدین از بخش اوز ,شهرستانهای لار و گراش , نماینده  نشریه عصر اوز  و هیات همراه , مسئولیت ادارات آبفای روستایی فارس , شهرستانهای لار و گراش و شهر اوز,  شورای اسلامی , شهردار اوز و هیات همراه , انجمن نو اندیشان اوز ,امامان جماعت , روحانیون و اهالی روستای کهنه و شهرک و برخی از اهالی روستاهای همجوار و شهر اوز  کلنگ زنی شد .این  مدرسه با اعتبار  740 میلیون تومان توسط اداره نوسازی مدارس استان فارس تامین اعتبار شده است. لازم به ذکر است عملیات تخریب و پی کنی این آموزشگاه آغاز شده است.پس از این مراسم کلیه حاضرین جهت اقامه نماز ظهر در مسجد جامع کهنه  حاضر شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 201 تاريخ : سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت: 12:31

 

کسب مقام سوم تیمی مسابقات ووشو قهرمانی استان توسط باشگاه صاعقه اوز

به گزارش هیات ووشو بخش اوز، ووشوکاران باشگاه صاعقه اوز روز جمعه ۱۶ بهمن ماه ۹۴ در شیراز در مسابقات استانی شرکت نمودند و توانستند عناوین شایسته ای را کسب نمایند. این مسابقات که در دو بخش ساندا و تالو در تمامی رده های سنی برگزار شده بود، روز جمعه ساعت ۸ صبح در سالن رزمی پایگاه قهرمانان شهرستان شیراز آغاز گردید. تیم صاعقه اوز توانست با اقتدار در این رقابت حضور یافته ومقام سوم تیمی را از آن خود نماید.

. مقام های کسب شده:

. علی صحرانورد مقام اول در وزن ۲۸-

. محمدرفیع برنا مقام اول در ورزن ۵۶-

. محمد خلیلی مقام اول در وزن ۴۳-

. محمود ملک زاده (محمد) مقام اول در فرم با شالبند سبز

. محمود ملک زاده(حسن) مقام دوم در وزن ۲۰-

. محمد صحرانورد مقام دوم در فرم با شالبند سبز

. محمد شریفی مقام دوم در فرم با شالبند بنفش

. محبوب رحمانی مقام دوم در فرم با شالبند سبز

. محمدابراهیم امینی مقام سوم در وزن ۴۸-

. نیما عنایتی مقام سوم در وزن ۵۲-

.

گفتنی است در پایان به مقام آوران حکم، مدال و کاپ تیمی اعطا گردید.

- - , .

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 211 تاريخ : سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت: 12:31